Zalety techniki druku fleksograficznego w produkcji etykiet i reklam

Fleksografia jest techniką druku, która jest często stosowana w świecie opakowań, a w szczególności w dziedzinie etykiet. Słowo fleksografia pochodzi od greckiego „Flexos”, co oznacza elastyczny i „graphein”, co oznacza pisać elastyczne pismo. Druk ten polega na przeniesieniu obrazu na wybrany materiał za pomocą tuszu.

Technika druku fleksograficznego została stworzona w 1952 roku przez grupę drukarzy, a formą drukową była wówczas płyta gumowa, która w 1970 roku została szybko zastąpiona płytami fotopolimerowymi.

Technika i zastosowanie druku fleksograficznego 

Rozwój technik i wykorzystanie naturalnych atramentów pozwoliła drukarniom rozszerzyć ich zastosowanie na wiele różnych materiałów. Druk fleksograficzny to proces druku wypukłego na elastycznej płycie, który może być stosowany do drukowania na materiałach takich, jak papier, karton, folie spożywcze, etykiety i reklamy.

W zależności od medium druku fleksograficznego stosuje się trzy rodzaje farb, atramenty wodne, naturalne, ich zaletą jest redukcja kosztów związanych z ponownym przetwarzaniem rozpuszczalników, tusze rozpuszczalnikowe, które charakteryzują się szybkim schnięciem i niskim kosztem, co sprawia, że są one powszechnie stosowane, ale są wysoce toksyczne i szkodliwe dla środowiska oraz atramenty UV, które wymagają mniej energii i produkują mniej odpadów, zapewniając wyższą jakość.

Druk fleksograficzny jest stosowany do wytwarzania reklam, szczególnie tych, które wymagają wysokiej rozdzielczości, ponieważ cechuje się wysoką jakością wykonania, a dodatkowo jest bardziej ekologiczny niż inne powszechnie stosowane formy druku. 

Udostępnij: